U většiny automatický převodovek není možné vypustit celou olejovou náplň.Proto je vhodné olej vypustit a napustit několikrát. V podstatě dělat tuto činnost tak dlouho, až se barva oleje změní na barvu oleje čerstvého.Teprve po provedení posledního proplachu olejové náplně vyměnit olejový filtr za nový. Tato metoda je velmi nákladná a téměř nikdo ji neprovádí, lepší způsob je použít speciální přístroj Lanch, kterým disponujeme.
Dbejte na dodržování výměnných lhůt nebo používání méně výkonných kapalin v automatické převodovce!
Profesionální, plně automatický přístroj, který ve třech krocích provede kompletní výměnu kapaliny v automatické převodovce. Konec složitého rozebírání, vše během krátké doby. Před započetím výměny oleje je nutné zkontrolovat hladinu oleje,která by měla být mezi ryskami na olejové měrce.(neprovádíme v případě,že převodovka nemá olejovou měrku) Provést důslednou zkušební jízdu a vypozorovat funkci automatické převodovky. Zkušební jízdou, se předejde případným nekalým úmyslům ze strany nepoctivých zákazníků.
Odkaz na video - BG Servis automatické převodovky
Plně syntetický přípravek pro všechny typy variátorových (CVT) automatických převodovek, který několikanásobně zlepšuje vlastnosti nových i starých kapalin. Efektivně ochraňuje systém při velmi vysoké zátěži (jízda v kolonách), zvyšuje oxidační a termální stabilitu kapaliny, udržuje systém bez úsad, kalů a laků, prodlužuje životnost systému převodovky. Působí na pryžové součásti těsnění, které udržuje měkké a ohebné. Zajišťuje velmi rychlou a snadnou změnu převodu. Předchází a zamezuje únikům kapaliny. Předchází pěnění kapaliny i při sportovní jízdě. Změněná charakteristika působí okamžitě a efekt se dostavuje bezprostředně po aplikaci.
Dávkování: jedno balení 325 ml do 9,5 litrů ATF při každé výměně.
Profesionální přípravek do automatické převodovky, který několikanásobně zlepšuje vlastnosti nových i starých kapalin. Efektivně ochraňuje systém převodovky při velmi vysoké zátěži (jízda v kolonách), zvyšuje oxidační a termální stabilitu kapaliny, udržuje systém bez úsad, kalů a laků, prodlužuje životnost systému převodovky. Zajišťuje velmi rychlou a snadnou změnu převodu. Předchází a zamezuje únikům kapaliny. Působí na pryžové součásti těsnění, které udržuje měkké a ohebné. Změněná charakteristika působí okamžitě a efekt se dostavuje bezprostředně po aplikaci. Předchází pěnění kapaliny i při sportovní jízdě.
Dávkování: jedno balení 325 ml do 8 litrů ATF při každé výměně, nebo po každých 25 000 km – dodržujte předepsaný objem kapaliny.
Profesionální výplach automatické převodovky, který velmi rychle a efektivně odstraňuje úsady na těle ventilu, z prostoru filtru a dalších součástí automatické převodovky. Je absolutně bezpečný pro všechny součásti převodovky. Zabraňuje znehodnocení nové náplně kapaliny, prodlužuje životnost kapaliny a mechanických součástí automatické převodovky.
Dávkování: jedno balení 325 ml na 7-15 litrů ATF kapaliny.
Jednou z nejzákladnějších podmínek bezporuchové funkce automatické převodovky je množství a kvalita převodového oleje.
Je li v okruhu nedostatečné množství oleje, převodovka při rozjezdu cuká a řadí nepravidelně. V opačném případě (nadbytku oleje) dochází k nadměrnému zpěnění oleje a následnému úniku přes odvzdušnovací otvor.
Kvalita převodového oleje má přímou souvislost s životností automatické převodovky.
Celoživotní náplň pro automatické převodovky NEEXISTUJE! Tento význam slova je zcela zavádějící a každý člověk si jej vysvětlí jinak.
Během provozu automatické převodovky dochází ke tření obložených lamel, které se nepatrně obrušují.Vzniklé mikročástečky se dostávají do olejové náplně a následně do hydraulického systému kde se usazují.Hydraulický okruh je vybaven olejovým filtrem,který je převážně plstěný nebo jej tvoří jemné sítko.Postupně se snižuje průchodnost zmiňovaného olejového filtru.Z tohoto důvodu je nutno provádět pravidelnou výměnu oleje a filtru v automatické převodovce.
U vozidel s automatickou převodovkou nelze motor startovat roztlačováním nebo roztahováním vozu. Potřebný řadící tlak k zařazení rychlostního stupně je vytvářen čerpadlem ATF jen tehdy, běží-li motor. Přenos energie roztlačovaného nebo roztahovaného vozidla na motor není z technických důvodů možný.
Vlečení vozidla s automatickou převodovkou je, při respektování určitých podmínek, možné. Volicí páka musí být v poloze "N". Rychlost vlečení nesmí být větší, než 50 km/h. Maximální ujetá vzdálenost při vlečení je 50 km. Při vlečení na větší vzdálenost musí být vozidlo vlečeno na přepravníku!!!!
Tento typ převodovky se používá ve vozidlech koncernu VW. Při výměně oleje a filtru je třeba dodržet určité podmínky stanovené výrobcem a používat speciální nářadí a nástroje odpovídající požadavkům výrobce automobilu. Před samotným zahájením servisního úkonu (výměny oleje) je doporučeno splnění několika podmínek:
Teplota oleje se kontroluje pomocí odpovídajícího diagnostického zařízení, které získává data z ECU z CAN sběrnice.
Pracovní postup:
Foto 1: Převodovka 02E s dvojitou spojkou montovaná do vozidel koncernu VW - pohled ze strany olejového filtru (řez převodovkou – studijní model).
Foto 2: Pohled ze strany elektrohydraulického systému. V popředí je hřídel zpětného rychlostního stupně a řez hřídelem dvojité spojky - zlatou barvou jsou označena ozubená kola sudých rychlostních stupňů = 2., 4. a 6. / stříbrnou pak ozubená kola lichých převodových stupňů = 1., 3., 5. a zpátečky R (řez převodovkou – studijní model).
Foto 3: Těleso filtračního prvku a zátka pro vypuštění oleje - 1 = zátka pro vypuštění použitého oleje a plnění nového oleje (tento způsob se používá od ledna 2005), 2 – do konce roku 2004 se zátka pro vypuštění oleje nacházela na stejném místě převodovky 02E, zátka s označením „1“ se dříve používala pro plnění oleje.
Foto 4: Olejová trubka – pohled z vnitřní strany převodovky (řez převodovkou – studijní model).
Foto 5: Instalace nového filtru do systému mazání převodovky 02E (řez převodovkou – studijní model).
Foto 6: Plnička VW VAS 6262A s adaptéry - 1 = rovný adaptér VAS 6262/2, 2 = rohový adaptér VAS 6262/4, 3 = nátrubek pro připojení k nádobě s olejem. Adaptéry a nádoby se připojují s využitím rychlospojek.
Auto je nepojizdné a nemůžete ho k nám
dovézt? Nevadí zavolejte nám a my si
pro něj přiejedeme.
+420 774 95 85 05 / 9:00 - 18:00 h
Vlastní přinesené díly
nemontujeme!
Otevřeno máme PO-PÁ
8 - 12:00 / 13 - 17:00h
Copyright Autoservis Depoross Všechna práva vyhrazena. Webdesign: Corux.cz