Objednejte se na prohlídku Vašeho vozu ještě dnes!https://www.facebook.com/DEPOROSS/+420 774 95 85 05
Autoservis Depoross>Služby>Servis automobilů

SERVISNÍ SLUŽBY

Motorová část

OBD diagnostika, GO motoru, výměny rozvodů, opravy prasklých hlav, výměna žhavičů, výměna oleje, výměna filtrů

      

SPOJKA

 

Spojka a dvouhmotový setrvačník

Dvouhmotový setrvačník (DMFW) je konstrukční prvek motorových vozidel, který je na rozdíl od jednohmotového rozdělen na 2 samostatné části oddělené pružným lemem, čímž lépe rozděluje svou kinetickou energii a zabraňuje tak vysoké míře kmitání. Původním záměrem výroby setrvačníku jako takového bylo snížení třecí síly, obzvláště se zvyšujícími se výkony nových modelů vozidel. Tak umožňuje i v nízkých otáčkách velmi efektivní a příjemnou jízdu. Začal se vyrábět v roce 1985. První automobilkou, která prvek použila ve svých vozech, byla BMW.

Technické parametry - setrvačník váží kolem 20 kg, záleží na druhu a jeho užití v určitém typu vozidla. Při nerovnoměrném otáčení klikové hřídele vznikne kmitání, které se line do převodovky a vytváří tak nepřiměřený hluk, který způsobují o sebe narážející ozubená kola. To vytváří sílu a vibrace s hlučností až 80 dB. Pružný lem mezi oběma částmi setrvačníku je tvořen soustavou několika pružin, popřípadě gumovými částmi apod. Tak lze snížit intenzitu kmitání a hluk na pouhých 15 dB.

Životnost - Tento element by se měl ideálně dožít stejného provozního věku, jako samotný automobil, to se ovšem, jako jiné části vozidla, může lišit s ohledem na výrobce a značku daného vozu. Prakticky lze spíše počítat s jeho výměnou minimálně 1x za provozní životnost vozidla. Pokud se tak stane a setrvačník se porouchá, je dosti často na vině nekvalitní motor či zapracování elementárních částí do něj. Nesporným faktorem životnosti je také styl řízení (špatné rozjezdy, zastavení se zařazenou rychlostí apod.)

Při výměně spojky je VŽDY nutné překontrolovat setrvačník. Poškozený a vadný DMF může poškodit nově instalovanou spojku. Přípravek zn. Luk nám umožňuje provádět většinu důležitých měření - úhlové a klopné vůle- v prostředí dílny. Kromě toho by se měly kontrolovat i další body jako je únik maziva, stav třecích prvků, hluk, počet ujetých km a stav spojky.

.

 

POZOR! Kontrolka mazání - kontrolka tlaku oleje POZOR!

Jedna důležitá rada všem motoristům. Není to nová věc, ale dost málo se o ní ví a dost motorů už zaplatilo cenu nejvyšší. Výrobci vozů se při použití ekologického motorového oleje, volnoběžných otáčkách a horkém létě, kdy olej hodně zřídne (není podmínkou), začali potýkat s problikávající kontrolkou tlaku oleje - červenou olejničkou. To vyřešili poněkud zvláštním způsobem.

Do 1500 otáček je tato životně důležitá kontrolka softwarově odpojena. Jak to vypadá v reálu?

Při jízdě může dojít z neznámého důvodu ke ztrátě tlaku oleje (... díra ve vaně, vada ol. čerpadla atd.) Od této chvíle zbývá do zadření max. dvě minuty. V tu chvíli se rozsvítí červená kontrolka. Jakmile se pokusíte zastavit, dojde k tomu, že při poklesu otáček motoru pod 1500 ... jednotka kontrolku zhasne. Toto si ale spousta řidičů vysvětlí jako planý poplach a jedou dál. Kontrolka se opětovně rozsvítí po překročení hranice 1500 ot/ min.. Tato situace se opakuje stále dokola. Dle chování se dá předpokládat, že motor v nízkých otáčkách maže, protože kontrolka nesvítí - proto většina řidičů pkračuje v jízdě. Do cíle ovšem nedorazí!!! Po velmi krátké době zadře motor nebo se dostane až do situace, kdy ojnice projde blokem motoru.

Nepodceňujte situaci kdy se Vám za jízdy rozsvítí červená olejnička - okamžitě zastavte a vypněte motor!! I když jde možná jen o "falešný poplach" nechte to na nás!

 

 Testování brzdových systémů.

Brzdové systémy: Brzdy se podílejí významnou měrou na bezpečnosti jízdy a požadavek na jejich kvalitu a výkon je zásadní. Ve srovnání s požadavky na výkon motoru je požadavek na výkon brzd u osobního vozu trojnásobně vyšší a u užitkového až sedminásobně. Proto by měli všichni motoristé klást velký důraz na kvalitu montovaných brzdových dílů i profesionalitu montáže.

 
Všechny produkty značky ATE splňují či převyšují parametry výkonu stanovené evropskými normami.

Výhody námi dodávaných brzdových systémů:
použité materiály odpovídají jakostí komponentům určeným pro nové vozy
kvalita materiálů zajišťuje kratší brzdnou dráhu než jiné značky
zvýšená bezpečnost při brzdění
vyšší odolnost proti opotřebení a snížená hlučnost

Třecí segmenty
maximálně bezpečné a spolehlivé
snižují opotřebení brzdového kotouče

Brzdové kotouče
vysoce odolné vůči korozi i opotřebení
vysoká jakost materiálů

Výměna brzdové kapaliny:

Brzdová kapalina váže vodu, proto je nutné obsah vody v kapalině, který snižuje její bod varu, pravidelně kontrolovat. Při kontrole se zjišťuje bod varu kapaliny a specifikace pro výměnu jsou následující: Brzdová kapalina na glykolové bázi (DOT 3, DOT 4, DOT 5.1) jje hygroskopická, tzn. že časem pohlcuje vodu. Tím její teplota bodu varu postupně klesá. Při teplotě bodu varu nižší pod 180°C hrozí nebezpečí, že se v hydraulickém systému mohou tvořit parní bublinky, což může vést až k fatálnímu selhání brzd. Proto se musí br. akp. pravidelně kontrolovat případně měnit. Bezpečná informace o stavu brzdové kapaliny je možná pouze prostřednictvím přímého měření teploty bodu varu kdy se brzdová kapalina zahřeje až na bod varu.

Nový testr ATE BFT 320 pracuje popsanou metodu přímého měření teploty varu.
180°C a více - výměna není nutná
170°C - 180°C - výměna se doporučuje
170°C a méně - výměna je nutná!

Kapalinu nechte zkontrolovat dvakrát do roka a měňte ji minimálně jedenkrát ročně!!!

 
 

 Generální opravy zadních náprav Peugeot a Citroen

Provádíme generální opravy ZADNÍCH NÁPRAV Peugeot a Citroen. Prováděné práce a cena opravy se liší od typu nápravy (5 typů viz foto) a nutnosti použití dílů, nejen potřebných k opravě samotné nápravy, ale i dílů potřebných k bezproblémovému fungování nápravy (ohlé tlumiče, netěsné brzdové válečky popřípadě brzdové obložení, ložiska zadních kol, lanovody ruční brzdy, brzdové hadičky). Je též důležité, zda je vozidlo vybaveno systémem ABS. Z vypsaných dílů je zřejmé, že se cena nedá příliš odhadovat. Je nutné nápravu nejprve rozebrat. Cena opravy samotné nápravy se pohybuje okolo 8500kč bez DPH bez, cena neobsahuje demontáž a montáž nápravy. Doba opravy netrvá déle než tři dny.

  • typ I Peugeot 106 a Citroën AX , SAXO (foto 1,2,3)
  • typ II Peugeot 205,306,309 a Citroën ZX ,XSARA (foto 4,5,6)
  • typ III Peugeot 405,Partner a Citroën Berlingo (foto 7,8,9)
  • typ IV Peugeot 206 (foto 10,11,12,13)
  • typ V Citroën C15,BX

Fotografie typů náprav


Autodílna DEPOROSS - foto 1 Autodílna DEPOROSS - foto 2 Autodílna DEPOROSS - foto 3 Autodílna DEPOROSS - foto 4 Autodílna DEPOROSS - foto 5 Autodílna DEPOROSS - foto 6

Autodílna DEPOROSS - foto 7 Autodílna DEPOROSS - foto 8 Autodílna DEPOROSS - foto 9 Autodílna DEPOROSS - foto 10 Autodílna DEPOROSS - foto 11 Autodílna DEPOROSS - foto 12 Autodílna DEPOROSS - foto 13
 

AKCE - Kontrola před a po zimním období

V průběhu ročních období provádíme celkovou kontrolu vozu před a po zimním období. Součástí kontroly je mimo jiné měření hustoty chladící kapaliny, seřízení světlometů, kontrola brzdového obložení, kontrola vůle náprav, stav a nahuštění pneu, kontrola tlumičů, stav výfukového potrubí a jeho uchycení. Po kontrole obdržíte protokol o jejím provedení.

... Kontrola je ZDARMA!!

 

Montáž tažných zařízení

thule

Provádíme montáž tažného zařízení včetně elektroinstalace a to i na vozy vybavené senzorem pro couvání nebo kamerou. Pro montáž tažného zařízení máme přidělenou autorizaci. Zákazník pouze nechá zapsat taž. zařízení do vel.technického průkazu. Není nutné navštívit STK.

 

Prohlídka ojetého vozu / PŘEDKUPÍ KONTROLA

dilna

Plánujete nákup ojetého vozu? Nechcete kupovat zajíce v pytli? Obraťte se na nás a využijte nabídky na předkupní kontrolu daného vozidla!

Nezajímá nás ani bazar ani majitel, jedině stav vozu bude rozhodovat o výstupním protokolu.

Celá prohlídka nepřesáhne 30min, vozidlo se zvedne a důkladně prohlédne, provede se diagnostika všech řídících jednotek.

Prohlídka je ZDARMA!

 

 

 

Provádíme opravy čerpadel COMMON-RAIL

COMMON RAIL

Provádíme opravy naftových čerpadel včetně vstřikovačů (COMMON RAIL), které jsou celosvětově nejrozšířenějším systémem přímého vysokotlakého vstřikování nafty u vznětových motorů.

Vstřikovací jednotka common railCommon rail (také Common-Rail) je systém přímého vysokotlakého vstřikování nafty s tlakovým zásobníkem u vznětových motorů. Palivo vstřikované do válce pod vysokým tlakem tvoří lépe hořlavou směs, čímž se dosahuje vyšší účinnosti motoru, vyššího výkonu a točivého momentu. Důležitá je také nižší spotřeba paliva, nižší hlučnost a menší emise dieselových motorů. Oproti jiným systémům je tlak paliva vytvářen nezávisle na otáčkách motoru a vstřikovaném množství paliva a je vždy dostatečný – právě díky zásobníku tlaku.

Historie

COMMON RAIL

Prototyp systému common rail vyvinul koncem 60. let Švýcar Robert Huber. Ve vývoji v období let 1976 až 1992 pokračovala Spolková vysoká technická škola v Curychu. V polovině devadesátých let Dr. Shohei Itoh a Masahiko Mijaki z firmy Denso vyvinuli common rail pro velká nákladní vozidla. Prvním prakticky použitelným systémem označeným ECD-U2 Common Rail byl vybaven automobil Hino Raising Ranger.

V devadesátých letech spolupracovaly na vývoji firmy Magneti Marelli, Výzkumné centrum Fiat a Elasis, tato fáze skončila v roce 1994. Koncem roku 1993 zakoupila patenty německá firma Robert Bosch GmbH a pokračovala ve výzkumu a vývoji pro uvedení do sériové výroby. V roce 1997 přišly na trh první modely osobních automobilů, nejprve 1. října Alfa Romeo 156 1.9 JTD a později i Mercedes-Benz E 320 CDI.

Princip

COMMON RAIL

Schéma Common rail. Na rozdíl od běžných systémů, kde jde palivo pomocí čerpadla vedeno z palivové nádrže nízkotlakovým potrubím přes jemný čistič paliva do vysokotlakých čerpadel a z nich pak vysokotlakým potrubím rovnou do vstřikovače, je v systému common rail palivo vedeno z vysokotlakového čerpadla do zásobníku tlaku – rail, který je jeden společný – common pro všechny válce motoru. Ze zásobníku je palivo rozvedeno k jednotlivým vstřikovačům ve válcích. Vysokotlaké čerpadlo je u common rail jedno a obvykle je třípístové. U nejmodernějších provedení tohoto systému dosahuje vstřikovací tlak 1 800 barů, ke konci roku 2007 se ale budou vyrábět systémy s tlakem okolo 2 000 barů.[1] Tato soustava je velmi vhodná pro současné víceválcové motory s přímým vstřikem paliva. Správný moment, kdy se má palivo vstříknout do válce, a jeho množství určuje elektronická řídicí jednotka a v každém válci motoru je palivo vstřikováno prostřednictvím vstřikovačů. Vstřikovače byly v prvních dvou generacích řízeny pomocí elektromagnetického ventilu.

První generace systému common rail z roku 1997 používala tlak 1 350 barů, druhá generace z roku 2001 už 1 600 b. Třetí generace s novými, ještě přesnějšími a rychlejšími piezo-inline vstřikovači byla představena v roce 2003. Čtvrtá generace systému firmy Bosch se má vyrábět od roku 2008, inovace mají zajistit tlak až 2 500 barů.

Common rail se uplatňuje ve stále větším počtu automobilů, začal se používat i v nákladních vozech, jedním z prvních výrobců byla firma MAN (modelové řady TGS, TGX). V současnosti vyrábí systémy common rail společnosti Bosch, L'Orange, Delphi, Denso, Magneti Marelli a Siemens-VDO.

Užití ve vozidlech

Výrobci automobilů označují své vozy vybavené systémem Common rail různě (řazeny abecedně):
BMW – D
DaimlerChrysler – CDI, vozy Jeep CRD COMMON RAIL
Fiat Group:
Fiat, Alfa Romeo a Lancia – JTD, také MultiJet, JTDm, Ecotec CDTi, TiD, TTiD, DDiS
Honda – i-CTDi
Hyundai-Kia Automotive Group – CRDi
Ford Motor Company TDCi Duratorq a PowerStroke
General Motors:
Opel, Vauxhall – CDTi (ve vozech vyráběných Fiatem a Daewoo) a DTi (vozy Isuzu)
Daewoo/Chevrolet – VCDi (licence firmy VM Motori; také označ. Ecotec CDTi)
Mahindra – CRDe
Maruti Udyog – DDiS (licence firmy Fiat)
Mazda – CiTD
Mitsubishi – DI-D
Nissan – NEO-Di
PSA Peugeot Citroën – HDI nebo HDi
Renault – dCi
SsangYong – XDi (většinu motorů vyrábí DaimlerChrysler)
Tata – DICOR
Toyota – D-4D
Volkswagen Group TDI, Volksvagen oznámil, že výroba TDI skončí v roce 2008 a přejde k systému Common Rail[2]
Volvo – motory D5 jsou nazývány Common rail

Zde můžete vidět podrobný popis funkce vstřikovače COMMON RAIL

Dárkové poukazy DEPOROSS

Nově mají naši zákazníci možnost zakoupení dárkových poukazů jakékoli hodnoty, druhu opravy či služby, kterou nabízíme.


Využijte této příležitosti a potěšte Vaše příbuzné, známé nebo přátele jedním z našich pokazů!

Samozřejmostí pro Vás od nás je

  • Náhradní vozidlopo dobu opravy
  • Nejlepší ceny dílůs 2-letou zárukou
  • Doplnění kapalinv rámci opravy
  • Podložky pod SPZs doživotní zárukou

Jsme specialisté na tyto značky

dále

Nákladní vozy:

Spolupracujeme s dalšími profesionály:

Jak se k nám dostanete

 

Najdete nás na adrese

Na Výhoně 4254
695 01 Hodonín

+420 774 95 85 05

Asistenční služba DEPOROSS

Auto je nepojizdné a nemůžete ho k nám
dovézt? Nevadí zavolejte nám a my si
pro něj přiejedeme.

+420 774 95 85 05 / 9:00 - 18:00 h

POZOR

Vlastní přinesené díly
nemontujeme!

Otevřeno máme PO-PÁ
8 - 12:00 / 13 - 17:00h

Copyright Autoservis Depoross Všechna práva vyhrazena. Webdesign: Corux.cz